[OSy] msim - 4GB fyzickej pamate?

Robert Sisaj sisarian at gmail.com
Tue Dec 9 23:30:38 CET 2008

Dobry vecer,

je mozne, ze teraz tresnem nejaku hlupost, ale vzhladom na to, ze deadline
sa blizi a ja to stale neviem pochopit, radsej sa opytam:

Ako mam nakonfigurovat MSIM, aby sa na nom dalo otestovat to, co definuje 2.
zadanie?

Mame byt schopni adresovat 4GB fyzickej pamate. Ak som spravne pochopil
MSIM, musel by som za tymto ucelom vytvorit prislusny device - pridat pamat
s pozadovanou velkostou. Po dvoch pokusoch ukoncenych hlaskou "not enough
memory" mi doslo, ze samozrejme na to, aby MSIM mohol odsimulovat, ze ma k
dispozicii 4 GB fyzickej pamate, tak musi byt schopny zapisat a precitat
kazdy jeden bajt z tejto pamate - cize ju sam potrebuje naalokovat od
realneho OS.

Dalej som z fungovania funkcie find_block_end () definovanej v Kaliste v
subore mm/malloc.c pochopil, ze vysledok zapisu/citania z pamate, ktora nie
je definovana v msim.conf, je tiez nedefinovany. Mam si teda pre kazdy
segment naalokovat par MB pamate (pre KSEG0, KUSEG, ...) a fungovat tak so
zmensenu fyzickou pamatou?

Nechce sa mi prechadzat testy a pracne zistovat, ktore stranky/ramce a v
ktorych segmentoch si testy skusaju naalokovat a podla toho si pridat
prislusnu fyzicku pamat do msim.conf. Nerad by som sa vsak ocitol v
situacii, kedy by som mal definovane v msim.conf napr. fyzicku pamat
segmentu KSEG0 od adresy 0x00000000 po 0x00200000 a uzivatel (=test :-)) by
si chcel alokovat fyzicku pamat na pevnej adrese napr. 0x001D0000 velkosti
100 ramcov (proste mimo definovanu fyzicku pamat v mojom MSIMe). Potom by sa
zrejme nedalo ocakavat spravne chovanie programu, aj ked v principe by kod
nasho kernelu mohol pracovat spravne.

Dufam, ze som moj problem vyjadril zrozumitelne. Nepamatam sa, ze by sa
niekde spominalo, aku pamat mame nakonfigurovat a pouzivat v MSIMe (to
nevylucuje moznost, ze sa tak stalo ;-)).

S pozdravom,
Robert Sisaj