[OSy] Testy as2

Ersin ersin at post.cz
Wed Dec 10 12:26:57 CET 2008

Dobry den,

Prvni odstavec casti "Sprava virtualniho adresniho prostoru" jsme pochopili jako nutnost implementace nejakych prekladovych tabulek, podle kterych bude obsluha TLBRefill prekladat adresu virtualnich ramcu na fyzicke. V techto tabulkach pak adresy musi byt samozrejme zarovnany na velikost stranky.

Vzhledem k tomu, ze funkce vma_alloc (v mem podani "malloc pro procesy nad virtualni pameti") musi s temito tabulkami spolupracovat, prislo mi rozumne, ze zminka o tabulkach byla ve stejnem odstavci.

Pravda, o prekladovych tabulkach neni zminka - ale taky nikde jinde. Zadani prece nemusi detailne popisovat vsechny struktury, ktere je nutne implementovat pro splneni funkce, ktere pozaduje, ze?

Nesnazim se ted obhajovat sebe ci svuj tym. Zadani jsme zkratka pochopili spatne, je to nas problem, stalo nas to par dni casu, meli jsme se zeptat driv (jenze jsme si neuvedomovali, ze neco chapeme spatne:-( ). Chci spis upozornit na to, ze aktualni formulace muze zpusobit zbytecne potize - a o tom by asi byt psani semestralek nemelo.

Proto si myslim, ze budouci generace by jasnejsi popis ocenily. Alespon ono prejmenovani funkci, idealne i pripsani onoho "zarovnany NA VELIKOST STRANKY" do vety popisujici navratove hodnoty.

Stanislav Kozina