[OSy] novorocni amnestie?

david.hauzar.os at seznam.cz david.hauzar.os at seznam.cz
Mon Jan 7 19:33:53 CET 2008

Hezky vecer,

semestralka z OSu je opravdu hodne narocna. Je pravda, ze cim tezsi
semestralka, tim vic se toho student nauci. Ovsem jen ten, kdo vydrzi.. A
lidske moznosti jsou (bohuzel) omezene..
Takze par navrhu, jak udelat semestralku mene smrtici.

1. Nehodit nas rovnou do vody. Zpocatku bylo opravdu tezke rozkoukat se. Dost
z nas o vecech, ktere byly treba, aby se mohl zacit psat ztezi jen slysela.
Mozna by se hodila prednaska o zakladech assembleru, dukladne to ilustrovat
na kodu Kalista - probrat radek po radku, jaky ma vyznam, co to dela. Tohle
by mi osobne strasne pomohlo.

2. Na semestr toho bylo hodne. Osobne by mi vic vyhovovalo, kdyz by tenhle
predmet byl na dva semestry. To uz by takovy objem dal stihnout lepe.
Samozrejme by se museli nejak rozumne stanovit system kontrol a deadline, aby
prubeh praci nezkonvergoval k tomu, co je ted.
Jasne, chapu, ze dost lidem by se to nelibilo - dva semestry stravene nad
OSy... Jenomze, takhle dost velka cast lidi nad OSy dva semestry stravi take.
A dost infarktove.. Take chapu, ze by to byla vetsi zatez pro cvicici - meli
by s tim starosti cely rok. Ale treba by to slo zorganizovat tak, aby to bylo
unosne.

3. Navaznost zadani
Tohle je dost problem. Znasobeny rozsahem cele prace a tim, jak spatne se
kernel ladi. Zakerna chyba udelana na zacatku, ktera se projevi ve finalnich
testech muze znamenat konec vsech nadeji.. Celeho tymu..
Idealni by bylo, kdyz by byl nejaky framework do ktereho bychom udelali prvni
zadani, pak druhe (ktere by nepouzivalo kod prvniho zadani, ale dobre
otestovany kod frameworku), atd. Neco jako na grafice. Nebo aspon treba
odevzdat prvni zadani, vyhodnotit. Pak dostat kernel s funkcnimi thready,
timery apod a doplnit do nej druhe zadani.. Ne kernel od nejake jine skupiny,
jak to bylo minuly rok. Dobre otestovany kernel napsany ostrilenymi guru.

Je pravda, ze v idealnim pripade je pekne, kdyz si cely kernel od zacatku do
konce piseme sami. Objevime pak chyby, ktere predchozi testy neodhalili apod.
Ale je to fakt tezke..

Abych jen nekritizoval. Pri programovani semestralky jsem se toho dost naucil
a prednasky byly perfektni. Lepsi (o dane problematice ;) ) si ztezi dokazu
predstavit.

David