[OSy] novorocni amnestie?

Viktor Masicek cabadaj at gmail.com
Tue Jan 8 10:29:08 CET 2008

Dobry den.

Moje postrehy + o cem jsem se bavily s kolegy (nektere tu uz padly):

(1) PRINOS: Prinos predmetu bezesporny. Nic mene, ne kazdy v budoucnu
uplatni to co se tu naucil (jak bylo receno na prednsce - databazisti,
grafici, ...)

(2) NAROCNOST: Narocnost predmetu odpovida dvoum tezkym predmetum.
Tedy, bud predmet roztahnout na 2 semestry (ale dat vic deadlinu -
priznejme si, nejvic se toho udela 2-3 dny pred terminem). Nebo
zvednout kreditovou dotaci (pak by nebylo nutne si zapisovat neketere
dalsi predmety a tim padem by na to byl cas). Pripadne nedavat predmet
jako povinny.

(3) DEBUGOVANI: nejaka podpora by se hodila, ale preci jenom je to kernel.

(4) NEDOSTTEK TEORETICKYCH ZNALOSTI: napriklad nad 2. zadamnim jsem
sedeli dost dlouho nez jsem vymysleli jak udelat vma. A pri kodeni se
to jeste pozmenilo. Nejde jen o cas vynalozeny napsanim X tisic radku
kodu (+ debugovani), ale take cas ztraveny nad vymyslenim "jak na to".

Jak tu bylo napsano: jeden semestr prednaska, druhy klasifikovany
zapocet. To podle meho nazoru neni stastne. Byla by to jen dalsi
teoreticka prednaska, kerou se nabiflujeme a pak kdyz budeme psat
kernel, se to teprve naucime.

(5) BEH NA DLOUHOU TRAT: Mame sice na jedno zadani 3+1 tydnu. Ale kdyz
napriklad 1. zadani odevzdate az po 4 tydnech (intenzivni prace) tak
pak proste nemate silu ihned pracovat na druhem. Takze pak uz se to
veze dal a neni to uz 3+1 ale spis 2+1. A na treti zbyva sil jeste
mene. A co teprve rozsirene a dokumentace.

(6) TEAM: predmet typu "jak parcovat v teamu" nebo "jak vest team"
jako prerekvizita OSu by byl urcite uzitecny.

Zaverem bych chtel hlavne ocenit otevrenost vyucujich k temto debatam.
Ne kady vyucujici na MFF by byl podobne zdilny a otevreny.

A asi by nebylo spatne rozhodit mezi kolegy co vypadli u 1. a 2.
zadani, aby se take vyjadrily. Rekl bych, ze hodne z nich uz tuto
konferenci necte a na prednasky nechodi :-).

Viktor Masicek