[OSy] Interupty na procesoroch mimo bootstrap

Viliam Holub holub at dsrg.mff.cuni.cz
Wed Jan 9 00:00:06 CET 2008

On 08. Jan (Tuesday) v 23:17:50 +0100 2008, Viliam Holub wrote:
> 	Rozumne rozkladat zatez preruseni je tezke. Mimochodem, dokonce
> (alespon jeste nedavno co ja vim) treba Linux opravdu prerusuje pouze prvni
> procesor. Ono to muze mit sve opodstatneni - preruseni zhorsuje praci s
> vyrovnavaci pameti, tak at se zhorsuje pouze ten jeden a ostatni at bezi.

	Nevyjadril jsem se uplne sikovne - Linux samozrejmne ma mechanizmy na
vyrovnavani zateze preruseni, ale ma vyznam az u velmi zatizenych systemu -
napr. sitovych smerovacu.

	VH

	Mimochodem je zajimave, jak se vyvoj trosku zataci dokolecka. Mozna
jste si na OSech rikali, jak je stara metoda osahavani "pooling" nevyhodna a
jak jsou preruseni lepsi. Jenze moderni sitove karty dokazi generovat takove
enormni mnozstvi preruseni (kazde s patricnou cenou na obsluhu), ze se vyvoj
opet vraci k osahavani.

	A pak tu jsou ty super-vykonne site pro komunikaci v ramci
volne-vazanych procesoru, kde se posilaji pakety mezi procesy aniz by se
volalo jadro...

--
Viliam Holub
http://dsrg.mff.cuni.cz/~holub/