[OSy] dotaz k 2. rozsirenemu zadaniu

Martin Decky decky at dsrg.mff.cuni.cz
Tue Nov 25 15:57:33 CET 2008

Hezky den,

> uvazujem nad implementaciou spravy oblasti virtualnej pamate, ktora by
> zaroven splnala rozsirene zadanie. Z mojho pohladu by potom funkcia
> vma_split() mohla vratit aj ENOMEM v pripade, ze sa nepodari alokovat
> pamat pre novy blok (resp. pre jeho reprezentaciu v datovej strukture
> pre virtualnu pamat). Mozem/mam pouzit takuto navratovu hodnotu v danom
> pripade alebo uvazujem nespravne?

Ano, lze si predstavit okolnosti nebo vlastnosti implementace memory
managementu, kdy vma_split() muze selhat i na korektne zadanem vstupu.
Zadani ani testy neprikazuji, aby funkce vma_* nevracely jine nez
specifikovane navratove hodnoty, jen uvadeji okolnosti, kdy musi vracet
konkretni navratove hodnoty.