[OSy] dotaz k 2. zadani - vma_alloc()

ondrej.cerny at email.cz ondrej.cerny at email.cz
Sat Nov 29 16:32:14 CET 2008

Dobry den,

chtel bych se zeptat, zda se doslovne drzet zadani fce vma_alloc(). Tam se uvadi, ze funkce ma alokovat a mapovat fyzickou pamet pro oblast. To se mi zda vhodne pro segmenty KSEG0 a KSEG1, kde je prime mapovani, ale pro ostatni segmenty uz tolik ne.

Predstavim si situaci, kdy proces (tedy hlavni vlakno procesu) alokuje oblast pro heap. Tuto oblast si muze naalokovat znacne rozsahlou, ale zdaleka ne vzdy ji celou vyuzije. Takze nebude potrebovat fyzickou pamet odpovidajici cele oblasti. Potom se mi zda vhodnejsi alokovat a mapovat fyzicke stranky az pri prvnim skutecnem pristupu ke strance, tzn pri cteni nebo zapisu z/do stranky (v obsluze TLB vyjimky).

Napadla me jeste varianta, kdy volajici muze specifikovat, zda si preje alokovat fyzickou pamet ihned v ramci alokace virtualni oblasti nebo zda odlozit alokaci fyzicke pameti az na dobu pristupu k pameti. K tomuto ucelu by se dal vyuzit parametr flags, pridanim dalsiho bitoveho priznaku.

Zajimalo by me tedy, jestli uvazuji spravne?

Dekuji za komentare.

Zdravi a pozdravuje
Ondra Cerny.