[OSy] dotaz na rozdeleni prace

Martin Decky decky at dsrg.mff.cuni.cz
Fri Oct 17 11:18:00 CEST 2008

Hezky den,

> mel bych otazku hlavne na "realizacni tym" okolo OSu, ale odpoved by
> se mohla hodit i ostatnim, proto se ptam pres mailing list. Mohli
> byste mi poradit, jak v tymu rozdelit zadani mezi 3 lidi, aby kazdy
> mel vicemene stejny dil prace?

Jedina naprosto spravna odpoved (byt, pripoustim, ponekud cynicka), jak
rozdelit praci mezi 3 lidi, aby kazdy mel vicemene stejny dil, zni: Rozumne.

Jinymi slovy, zadny 100% funkcni navod nebo kucharka neexistuje. Je
naivni myslet si, ze tento problem je nejak snadno algoritmicky
resitelny. Je potreba v tymu dostatecne komunikovat, po vzajemne dohode
rozdelit aktualne zbyvajici praci, stanovit interni terminy, do kdy bude
co hotovo, a podminky, ktere musi vysledek splnovat. Po uplynuti
dohodnute doby je potreba zjistit, jak se prace darila, co chybi, co se
nepodarilo, kde dohodnute interfacy nefunguji spravne, upravit plan a
pokracovat dalsi iteraci.

Obzvlaste pri dokoncovani nejake faze se vyplati pristup "skupinoveho
programovani", tedy sejit se treba na pul dne napr. v labu, na koleji
apod. a primo na miste doresit nejdulezitejsi veci.

Zadani by Vam melo pomoci alespon v tom, ze kazdou fazi lze rozdelit na
relativne velke casti, ktere jsou kompaktni a daji se implementovat
relativne samostatne, pochopitelne za predpokladu vzajemne dohody na
privatnich interfacech a dalsi koordinace. Pro ilustraci:

1. zakladni zadani:
  a) ladeni, vyjimky, preruseni
  b) sprava vlaken
  c) casovace, mutexy

2. zakladni zadani:
  a) alokator fyzicke pameti
  b) sprava virtualni pameti
  c) uprava spravy vlaken s podporou virtualni pameti

3. zakladni zadani:
  a) rozsireni jadra o podporu uzivatelskych procesu
  b) systemova volani
  c) alokator uzivatelske pameti

Vzhledem k podobnosti tematu Vam jeste mohu doporucit kratky text o
zkusenostech z implementace systemu HelenOS v ramci Softwaroveho projektu:

http://urtax.ms.mff.cuni.cz/prk/zkusenosti/HelenOS%20%96%20zkusenosti.htm