[OSy] Instalacia prostredia

Martin Decky decky at dsrg.mff.cuni.cz
Tue Oct 21 19:39:12 CEST 2008

Hezky vecer,

> mozte mi prosim vas niekto poradit, ako mam rozbehat prostredie v ktorom
> mame pracovat? Beham pod windowsami.

Jak uz Vam kolegove psali, MSIM zatim nativne pod Windows (v MinGW)
prelozit nejde (verze 1.3.5, ktera je uz skutecne temer hotova, prelozit
pujde). Alternativy existuji a lze je najit mimo jine v archivu teto
konference (strucne: virtualni stroj s Linuxem; pouzivat MSIM vzdalene).

Prelozit MSIM pod Cygwinem by jit melo, pokud mate vsechny potrebne
knihovny. Ale priznam se, ze jsem nemel cas to v posledni dobe zkouset,
priorita je ten MinGW.

Nejdulezitejsi poznamka je ovsem ta, ze "make akosi nie, neviem co robim
zle" je skutecne velmi spatny bugreport.

Musite si uvedomit, ze vetsina lidi nejsou vestci. Pokud po nich chcete
radu, musite jim dat maximum dostupnych informaci. Reseni problemu je
totiz bud netrivialni (a dobrym bugreportem prokazete, ze jste jiz
eliminoval vsechny obvykle moznosti, a tudiz se nekomu jinemu vyplati
travit cas reprodukci Vasi chyby) nebo jej naopak odbornik vykouka primo
z toho bugreportu (aniz by si neco sam musel zkouset).

Zkuste se nad tim zamyslet a pamatovat na to i v pripade psani dalsich
dotazu.

M.D.