[OSy] Spam: softwareový projekt z oboru?

Radim Vansa radim.vansa at matfyz.cz
Sun Feb 14 22:26:19 CET 2010

Zdravím,

tenhle mail je určen hlavně kolegům studentům. Určitě nějaká část z vás
právě přemýšlí a vybírá, co budou dělat jako softwareový projekt. Jsem
na tom podobně a proto bych chtěl nadhodit otázku, jestli někdo neslyšel
o nějakém zajímavém tématu, které by se týkalo systémových architektur,
resp. šlo by nějak blíže k plechu. Mám tím na mysli projekty
nevylistované na stránkách projektové komise
http://urtax.ms.mff.cuni.cz/prk/nove.htm , popř. jestli nenapadlo nějaké
zajímavé téma přímo někoho z vás.

Původně jsem se rozhlížel po nějakém komerčním projektu, ale pokud to
nemá být web nad db, tak nic moc na obzoru... Proto jsem začal uvažovat
alespoň nad otázkou, co kromě team cooperation bych se chtěl na
softvéráku naučit. Mi osobně by třeba přišlo docela zajímavé a pro
budoucí uplatnění vhodné naučit se psát (windowsí) drivery.

Když jsem přemýšlel o konkrétním tématu, zamýšlel jsem se hlavně nad
tím, co mi vlastně jako uživateli (jsem windowsák) na systému chybí.
Když odhlédnu od performance, asi největší nedostatek vidím ve stále
nefungujícím sdílení po síti. I jako "pokročilý uživatel" jsem měl
problém rozchodit sdílení mezi dvěma stroji s W7, o W7-XP či XP-XP
nemluvě. Proto by mi přišlo fajn pokusit se udělat něco jako fungující
SMB, samozřejmě schopnou bavit se i s tučňáky a ideálně dostupnou z
venku i přes NAT. Ale to je jen nápad, nejspíše blbý (microsofti nejsou
taková béčka a s fungující SMB asi bude pořád nějaký problém - ačkoliv
možná jen zpětná kompatibilita).

Takže, máte někdo něco? Nebo jste aspoň podobně smýšlející a hledající?
Pokud jo a nechcete spamovat konferenci jako já, tak mi napište na mail
radim.vansa at matfyz.cz, na jabber flavius at jabber.cz nebo icq 287 682 797.

Díky a omlouvám se za offtopic v konferenci

Radim Vansa