[OSy] Moze jeden fyzicky frame byt obrazom viacerych virtualnych stranok

Vlastimil Babka babka at d3s.mff.cuni.cz
Thu Nov 11 21:51:21 CET 2010

On 11/11/2010 07:29 PM, Michal Klempa wrote:
> Zdravim,

Dobry vecer,

> moze mat viac procesov namapovany jeden a ten isty fyzicky frame? Ak
> ano, musi to byt na rovnakej virtualnej adrese? Kde by sa taka vec
> pouzivala?

Zadani pokud vim podporu sdileni pameti nevyzaduje, thready bud sdileji
cely adresovy prostor, nebo zacinaji s vlastnim, a API vyzadovane v
zadani umoznuje jen alokovat fyzickou pamet, ktera je volna.
V realnem systmemu ma ale samozrejme takove sdileni spoustu vyuziti...

> Ak mozu teoreticky vsetky procesy mat namapovany ten isty fyzicky
> frame, tak za reverznu tabulku, indexovanu podla page frame mi asi
> strhenete body. Kedze by sa v nej vyhladavalo worst-case
> O(pocet_procesov_v_systeme) pri niektorych TLB refill/invalid.

Asi mi ted neni uplne jasne, k cemu chcete takovou tabulku s
vyhledavanim podle pfn pouzivat?

VB