[OSy] Maximalny pocet CPU

Martin Decky decky at d3s.mff.cuni.cz
Wed Nov 7 18:39:16 CET 2012

> v rozsirenom zadani mame zakazane obmedzit sa konstatnym maximalnym poctom CPU.

Zadani hovori o konstantnim poctu _nakonfigurovanych_ procesoru. To
znamena, ze by Vas kod zkratka nemel predpokladat napriklad to, ze mate
v msim.conf nakonfigurovano prave 6 procesoru. Nebo napriklad 6 a mene,
nebo napriklad 6 a vice. Vase implementace by mela byt genericka.

Na druhou stranu, aktualni verze MSIMu zkratka z principu nemuze
podporovat vice nez 32 procesoru, protoze zarizeni dorder neposkytuje
aktualne vic nez 32 bitu pro IPI. Z tohoto duvodu neni nerozumne
definovat compile-time konstantu (neco jako MAX_CPUS) nastavenou na 32.
Nejedna se o zadne neprirozene omezeni, je to omezeni, ktere vyplyva z
vlastnosti cilove platformy. Hypoteticke rozsireni MSIMu o podporu vice
nez 32 procesoru by si nutne vynutilo zaadni zmenu prace se zarizenim
dorder -- proti tomu je zmena jedne compile-time konstanty banalita.

> 1. od kompilacie => raz skompilujem pre X CPU, binarka bude pouzitelna pre X a menej CPU

Pokud je konstanta X zvolena arbitrarne, je to spatne. Pokud je
konstanta X odvozena z vlastnosti cilove platformy, je to v poradku.

> 2. od nastartovania => pri starte zistim (max) X CPU, budem schopny bezat na <=X CPU
> 3. moze sa menit vzdy => nemozem pocitat s nicim - niekto mi bude za behu pridavat CPU a mojou ulohou je ich nejak vyuzivat

Hot-plug a hot-unplug procesoru zadani nevyzaduje, Uprimne receno,
nejsem si uplne jisty, jak by si s tim poradil samotny MSIM :) Rozhodne
MSIM nema zadny rozumny zpusob, jak o takove udalosti informovat
operacni system.