[OSy] msim Machine check exception

Martin Decky decky at d3s.mff.cuni.cz
Tue Jan 7 20:05:43 CET 2014

Hezky den,

> zdá se mi, že msim nesimuluje vyjímku Machine check exception. Je to jen
> můj dojem a špatné chápání manuálu, nebo tato vlastnost doopravdy v msimu
> není implementována?

Jeste jednou jsem se tou veci podrobne zabyval a zda se mi, ze jste se
bohuzel stali obeti kombinovane dokumentace. Vyjimka Machine Check
Exception totiz ve skutecnosti existuje jen pro procesor MIPS 4Kc, coz
je 32bitova varianta (MIPS32) procesoru odvozena od puvodniho 64bitoveho
MIPS R4000.

Simulator MSIM je ovsem implementovan podle specifikace MIPS R4000,
ktery zadnou vyjimku Machine Check negeneruje a instrukce TLBWI a TLBWR
skutecne na MIPS R4000 konzistenci TLB zaznamu netestuji. Viz tez manual
[1], ktery popisuje ciste MIPS R4000 (zatimco manual [2] popisuje MIPS32
varianty MIPS 4K vcetne jadra MIPS 4Kc).

Vzhledem k tomu, ze jsme na zaludnost manualu [2] explicitne
neupozornovali, jsme ochotni posunout Vas termin odevzdani o nekolik
dni, abyste byli schopni sve reseni rozumne odladit -- domluvime se
konkretne na cviceni. Na druhou stranu, nebylo by myslim asi uplne fer
posunout Vas termin rovnou o 14 dni na zaklade tvrzeni, ze jste 14 dnu
spolehali na existenci neexistujici vyjimky.

[1]
http://d3s.mff.cuni.cz/teaching/operating_systems/download/R4000_Users_Manual_2Ed.pdf
[2]
http://d3s.mff.cuni.cz/teaching/operating_systems/download/MIPS32-4K-Manual.pdf