[OSy] Debugger - GUD

osyv at post.cz osyv at post.cz
Sun Nov 6 16:09:39 CET 2016

Zdravím,

napadlo mne, že by se možná někomu mohl hodit grafický debugger. V mailing
listu je sice odkaz na plugin do Eclipse, ale nevím, v jakém stavu
se momentálně nachází. Pro emacs se mi však podařilo rozchodit nadstavbu nad
gdb GUD - https://www.gnu.org/software/emacs/manual/html_node/emacs/GDB-
Graphical-Interface.html.

Stačí použít msim a příkazy jako pro gdb zmíněné v tomto vlákně: https://d3
s.mff.cuni.cz/pipermail/osy/2011-November/001908.html
ale s tím rozdílem, že mipsel-linux-gnu-gdb se spouští po příkazu v emacsu M
-x (alt+x / menu klávesa) "gdb", kde se navic prida volba -i=mi. Pro
rychlost doporučuji  využít volbu -x a napsat počáteční příkazy pro
připojení apod. do souboru. Také pokud budete využívat emacs pro orientaci v
souborech a volat debugger z nich, tak je dobré využívat absolutních cest
pro natahované soubory pro msim a gdb. Breakpointy se dají přidat klasicky
klepnutím na okraj nebo přes M-x "gud-break", místo continue v gdb lze
použít M-x "gud-cont", nebo klávesové zkratky.

S pozdravem

Jan Vinárek