[OSy] Riesenia uloh z cvik

Vojtech Horky horky at d3s.mff.cuni.cz
Wed Oct 18 19:18:00 CEST 2017

Dobrý večer.

Dne 18.10.2017 v 18:34 Arek Antoniewicz napsal(a):
> Na cviku ste hovorili ze riesenia k tomu zadaniu co sme robili na
> cviceni date na internet, ale nepodarilo sa mi ich najst. Tak sa chcem
> spytat ci tam budu popripade, kde ich najst.
Plánoval jsem ho poslat zítra, ale odpovím tedy rovnou sem.

Úlohy 1-3 jsem plně ukazoval na cvičení.

Úloha 4 (detekce volné paměti): na cvičení jsem ukázal vytvoření nového
testu, vlastní řešení (cyklus s malloc()) bylo jen naznačeno, ale
nepředpokládám, že by se v něm mohl vyskytnout nějaký problém.

Úlohu 5 jsem ukázal na cvičení, sloužila k procvičení příkazů MSIMu pro
dump registrů a paměti.

U úlohy 6 je několik možných postupů, jeden z nich je tento. V
kernel.disasm zjistit adresu funkce, která se stará o tisk znaků (název
je stejný jako v původním Kalistu). Vložit memory breakpoint na její
adresu (MSIM počítá s fyzickými adresami) a po dosažení breakpointu
funkci trasovat. Jedna z instrukcí vypíše znak na obrazovku a v
příslušném registru bude i adresa použitého zařízení dprinter.

S pozdravem,
- Vojtěch Horký