[OSy] Kalisto - chyba pri make

Petr Tůma petr.tuma at d3s.mff.cuni.cz
Thu Oct 19 15:17:22 CEST 2017

Dobry den,

jen jako drobne pozorovani - pisete, ze volate "make
KERNEL_TEST=tests/mm/maxmem/test.c", ale v chybove hlasce se pise, ze
chybi soubor "tests/mm/maxmemtet/test.o" - tedy s jinym jmenem adresare.

Nehorazne spekuluji, ale me se treba na nekterych systemech pri editaci
uvnitr command line - zejmena pokud je to command line delsi nez sirka
okna - stane, ze ji terminal spatne prekresluje, takze se odesle trochu
jiny prikaz, nez je videt na obrazovce. Pak by mohla vzniknout situace,
kdy mate pocit, ze k prikazu make davate adresar "maxmem", ale ve
skutecnosti je na command line "maxmemtet".

Spekuluji hlavne proto, ze pisete, ze se toto deje jenom nekdy. Pokud by
to naopak bylo vzdycky, koukal bych spis do Makefile na pravidla, ktera
rikaji, jak se preklada, zejmena kolem tohoto:

$(KERNEL_RAW): $(LDSFILE) $(KERNEL_OBJECTS)
         $(LD) $(LDFLAGS) -T $(LDSFILE) -Map $(KERNEL_MAP) -o $@
$(KERNEL_OBJECTS)

A pak seznam KERNEL_OBJECTS, ktery se konstruuje takto:

KERNEL_OBJECTS := $(addsuffix .o,$(basename $(KERNEL_SOURCES)))

ifneq ($(KERNEL_TEST),)
         KERNEL_SOURCES += $(KERNEL_TEST)
         CCFLAGS += -DKERNEL_TEST
endif

Pokud se do techto casti Makefile vloudilo par znaku navic, treba omylem
pri prohlizeni v editoru, mohlo by to zpusobit podobne druhy chyb.

Pomuze neco z tohoto ?

Petr Tuma

Distributed and Dependable Systems
Faculty of Mathematics and Physics