[OSy] Fwd: First assignment

Vojtech Horky horky at d3s.mff.cuni.cz
Mon Oct 23 11:01:28 CEST 2017

Dobrý den.

Dne 23.10.2017 v 10:49 Peter Polák napsal(a):
> Ako detekovať zariadenia namapované v pamäti? Podľa zadania môžeme
> očakávať pamäť až do 512MB. V msim.conf je prvé zariadenie na
> adrese 0x10000000. Obsahujú adresy zariadení nejakú špecifickú hodnotu?
> Ak áno, sú adresy zariadení nejako zarovnané (napr. na 4KB), aby nebolo
> treba testovať celú pamäť?
Ne, žádná speciální hodnota tam není. MSIM nenabízí žádnou možnost jak
toto zdetekovat za běhu - na reálném HW byste si tyto adresy odněkud
přečetli, ale přidání této funkce do MSIMu by semestrálky zase o něco
zkomplikovalo.

Je potřeba se těmto adresám při detekci paměti vyhnout a v alokátoru je
např. rovnou označit za použité.

Znamená to, že sice budete mít někde v podstatě podivný seznam adres,
kterým je potřeba se vyhnout, ale pokud využijete pojmenovaná makra (s
adresami zařízení) tak to bude i docela čitelné.

> V prípade, že používa moje riešenie bitmap_t zo súboru adt/bitmap.h,
> musím dodať aj vlastnú implementáciu (bitmap.c)?
Ano, je to tak uvedeno v zadání. "Implement a data structure for the
bookkeeping ..." a " ... is possible to provide a source
reimplementation of the binary implementation of the bitmap ..."

Účelem dodané binární reprezentace (s dostupným API) je zjednodušit
implementaci. Nemusíte najednou ladit poměrně low-level C-čkovou datovou
strukturu, detekci paměti a správu rámců. Pro odladění alokátoru můžete
využít naši implementaci a teprve pak přepnout na tu Vaši.

- VH