[OSy] uprava malloc/free

Martin Decky decky at dsrg.mff.cuni.cz
Wed Nov 28 16:41:56 CET 2007

> nekamenujte ma, ja viem ze uz kus meskame :-)
>
> Moja otazka ale je - staci ten aktualny malloc/free prerobit tak, ze bude
> pouzivat haldu pevne danej velkosti (naalokovanu cez frame_alloc() pri boote
> systemu napriklad)?

To povazuji za dost nedostatecne nereseni. V testech se to
(pravdepodobne) nepozna, ale pozna se to nasledne pri cteni kodu, takze
to stejne budete muset do finalniho odevzdani predelat, pokud nechcete
prijit o znacnou cast bodu za kvalitu implementace. Takze si budete
muset byt jisti, ze na to predelani budete mit cas.

> Alebo to musime robit dynamicky? (akoze sa bude malloc bude "bit" s vma_alloc
> a kradnut si navzajom frames?

To byla myslenka zadani. V tomto kontextu se ukazuje, ze rozhrani
frame_alloc() neni navrzeno nejstastneji (chybi mu hint adresy jako
volitelny parametr), ale vma_alloc() jako obecnejsi interface lze pouzit.

> co by pre malloc znamenalo radu nejprijemnych
> dosledkov - nutnost "doalokovavania" a "doprepajavania" nespojitej haldy..
> sice realizovatelne, ale celkom dost neprijemne na naprogramovanie)

Ano, mate pravdu :)

M.D.