[OSy] Vícevláknový test alokátoru paměti

Rastislav Wartiak rastik at tereus.eu
Sun Jan 6 19:50:13 CET 2008

Dobrý den,

pro alokátor paměti z druhého rozšířeného zadání máme připravit
vícevláknový test. Implementace, kterou máme pracuje s definovanou
strategií pro všechna vlákna stejně, tedy přepnutí strategie jedním
vláknem ji změní i pro ostatní. Samotný test tak může navíc proti
jednovláknovému testovat jenom správné zamykání, tj. něco co už musí
fungovat v základním zadání. Pak se mi zdá vícevláknový test jako
zbytečný.

To mě vede k myšlence, jestli nemá být přepínání strategie samostatné
pro jednotlivá vlákna. Pokud by to bylo skutečně tak, jak se má chovat
next fit? Má to být další od poslední alokované paměti daného vlákna,
nebo od poslední alokace v rámci celého jádra? Ta první varianta
komplikuje slučování volných bloků, jelikož by sme musely kontrolovat
uložené ukazatele všech vláken.
Další problém, který vidím je porovnání paměťového overheadu. Tady to
spíš vypadá na test, kdy všechna vlákna pracují s jednou strategií,
následně se to vyhodnotí, přepne se strategie a test se opakuje.
Nakonec se výsledky porovnají. Kdyby pracovaly vlákna paralelně,
nebylo by možné určit overhead jednotlivých strategií.

Děkuji za odpověď,
Rastislav Wartiak