[OSy] Spam: softwareový projekt z oboru?

radim.vansa at matfyz.cz radim.vansa at matfyz.cz
Mon Feb 15 16:47:47 CET 2010

Dobrý den,

> A mohl byste byt trochu konkretnejsi? Co si presne predstavujete pod
> pojmem "konkretni znalost"? Ja jsem se pri praci na HelenOSu napr.
> konkretne naucil programovat procesory UltraSPARC, coz mi jiste pomohlo
> k memu soucasnemu zamestnani.

Samozřejmě jsou úvahy, které zde vedu, z důvodu mé nezkušenosti spíše spekulacemi, nicméně výrazem "konkrétní znalost" jsem měl na mysli důkladnější znalost konkrétního API (ať už WinAPI, POSIX nebo nějaké další) nebo frameworku (ačkoliv nevím, nakolik jsou v takovéto nízkoúrovňové práci používány frameworky).

Jako požadavek na znalosti a dovednosti bych uvedl např. http://www.avg.com/cz-cs/volna-mista.nid-223717 - viz. "...výhodou je znalost architektury souborových systémů OS Windows, znalost technologií Filesystem Minifilter, TDI, Native NT API..." Není to must-have podmínka, ale rádi by...

> Co jsem si tak stacil vsimnout, tak zamestnavateli je ten konkretni OS,
> na kterem jste neco udelal stejne suma fuk, hlavne, ze rozumite tomu
> co jste delal a dokazete to treba abstrahovat na neco jineho.

Abstrakce a schopnost logického uvažování je samozřejmě nutnost, proto taky studujeme MFF. Ale už něco "konkrétního" umět je vždycky výhoda. Já přece netvrdím, že práce na HelenOSu je na nic a že mi nic nedá - jen mám pocit, že by mohla jiná práce dát více.

Radim Vansa