Informace pro studenty, kteří mají zájem o moje vedení pro Ročníkový projekt
- Probíhá formou samostatné práce a průběžných konzultací s předvedením aktuálního stavu díla (každé cca 3—4 týdny).
- Obecná pravidla pro projekty
- Pokud na ročníkový projekt bude navázovat bakalářský projekt, je nutno to nahlásit už při předběžné domluvě tématu.
Projekty
- Program:
- Téma v podstatě libovolné (viz níže)
- Jazyk nejlépe Java nebo Python
- ale mohou být i jiné jazyky (nejlépe kompilované do Java byte-code)
- OS: nezávislé nebo Unix/Linux
- Lze i projekty pro Android
- Dokumentace:
- Instalační příručka = popis instalace a spouštění programu
- Uživatelská příručka = popis ovládání programu (co a jak lze s programem dělat), popis rozhraní
- Programátorská dokumentace = postup překladu programu, popis implementace (co, v čem, jak), popis netriviálních algoritmů
Témata
- libovolná
- raději “nízko-úrovňové” aplikace
- přiliš nechci aplikace typu informačních systémů apod.
Rámcové termíny
- konec března — krátká specifikace (předběžně dohodnutého tématu)
- konec května — podrobná specifikace
- konec června — architektura programu (‘osobní předvedení’)
- konec září — alfa verze (‘osobní předvedení’)
- konec prosince — beta verze
Poznámka: První nedodržení termínu = snížení výsledné známky o jeden stupeň, druhé nedodržení termínu = konec.
Upřesnění součástí projektu
- Doporučení a postupy pro RP a BP vedené na KDSS
- Krátká specifikace - krátký popis dohodnutého programu:
- Název
- 10 - 15 řádků popisu tématu
- OS, jazyk, vývojové prostředí
- Podrobná specifikace - detailní popis problematiky, podle něhož by
jiný programátor napsal “tentýž” program:
- Analýza existujících programů s podobným zaměřením (3—5 nejzajímavějších), popis funkcí, výhod a nevýhod
- Popis všech funkcí a vlastností programu + zdůraznit čím se bude lišit od existujících (v čem bude lepší, co bude mít jiného, apod.)
- Návrh struktury programu (moduly, knihovny, vzájemná provázanost)
- Návrh GUI programu (bude-li mít) — stačí ručně namalované návrhy obrazovek, dialogů,…
- OS, jazyk, vývojové prostředí, další využívané zdroje (knihovny, moduly, podprogramy apod.)
- Šablona specifikace
- architektura programu - rozdělení na moduly, navrh tříd,…, lze přeložit, nemusí jít spustit
- alfa verze (prototyp) - dostatečně velký kus kódu, který částečně funguje a je z něj vidět architektura aplikace
- beta verze - skoro hotový program (bez dokumentace).